ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΙΙ
2.4.2 Παρουσιαση του Γενετικου Αλγοριθμου
Ο Γ.Α. για ανάπτυξη μιας στρατηγικής για το Δίλημμα του Κρατούμενου δουλεύει σε τέσσερα στάδια ως εξής:
·
Επιλογή ενός αρχικού πληθυσμού. Κάθε παίκτης παίρνει
μια τυχαία συμβολοσειρά από δυαδικά ψηφία, που αναπαριστά μια ξεχωριστή στρατηγική, όπως
αναφέρθηκε παραπάνω.
· Έλεγχος κάθε παίκτη για την αποτελεσματικότητά του. Κάθε παίκτης χρησιμοποιεί τη στρατηγική που καθορίζει το χρωμόσωμά του και παίζει με τη σειρά του το παιχνίδι μαζί με τους άλλους παίκτες. Η απόδοση κάθε παίκτη είναι ο μέσος όρος όλων των πόντων που έχει μαζέψει από όλα τα παιχνίδια που έπαιξε.
· Επιλογή παικτών για επεξεργασία. Ένας παίκτης που έχει απόδοση κοντά στο μέσο όρο επιλέγεται για μία διαδικασία αναπαραγωγής. Ένας παίκτης που η απόδοσή του είναι μεγαλύτερη από τη μέση επιλέγεται για δύο διαδικασίες αναπαραγωγής. Τέλος, ένας παίκτης που η απόδοσή του είναι μικρότερη από τη μέση δεν επιλέγεται για καμία διαδικασία αναπαραγωγής.
· Οι επιτυχημένοι παίκτες είτε διασταυρώνονται τυχαία για να παραχθούν δύο απόγονοι από κάθε διασταύρωση είτε υφίστανται μετάλλαξη. Η στρατηγική κάθε απόγονου καθορίζεται από τις αντίστοιχες στρατηγικές των γονιών του. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση των δύο κλασσικών γενετικών τελεστών (τελεστής μετάλλαξης, τελεστής διασταύρωσης).
Αφού ολοκληρωθούν τα τέσσερα αυτά βήματα προκύπτει ένας καινούριος πληθυσμός. Ο πληθυσμός αυτός παρουσιάζει συμπεριφορά που μοιάζει περισσότερο με τη συμπεριφορά των επιτυχημένων ατόμων της προηγούμενης γενιάς παρά με αυτή των αποτυχημένων. Σε κάθε νέα γενιά, τα άτομα με σχετικά υψηλή απόδοση έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να εξαπλώσουν τις στρατηγικές τους, ενώ τα αποτυχημένα άτομα έχουν μικρή πιθανότητα να μεταδώσουν έστω και μικρά μέρη από τις δικές τους.