ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΙΙ

 

2.4.1     Αναπαριστωντας μια στρατηγικη

 

Πρώτ' απ' όλα, πρέπει να επιλεγεί ο τρόπος αναπαράστασης των στρατηγικών, που στο συγκεκριμένο πρόβλημα αποτελούν τις πιθανές λύσεις του προβλήματος. Για ευκολία, θα θεωρηθεί ότι οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται είναι ντετερμινιστικές και χρησιμοποιούνται τα αποτελέσματα των τριών προηγούμενων βημάτων για να αποφασίσουν για το τι πρόκειται να πράξουν στο επόμενο βήμα. Αφού υπάρχουν τέσσερις δυνατότητες δράσης για κάθε βήμα, υπάρχουν  πιθανά διαφορετικά σενάρια για την ακολουθία των τριών προηγούμενων βημάτων.

 

Μια στρατηγική αυτού του τύπου μπορεί να προσδιοριστεί πλήρως καθορίζοντας τι είδους κίνηση πρόκειται να ακολουθήσει μετά από καθένα από τα  πιθανά σενάρια της ακολουθίας των τριών προηγούμενων βημάτων. Έτσι, μια στρατηγική μπορεί να αναπαρασταθεί από μια συμβολοσειρά, που θα αποτελείται από  δυαδικά ψηφία ή  Σ και Π (Σ για Συνεργασία και Π για Προδοσία), που ταυτόχρονα θα προσδιορίζει την επόμενη κίνηση για κάθε πιθανό σενάριο. Για να ξεκινήσει μια στρατηγική, στην αρχή του παιχνιδιού, πρέπει απαραίτητα να καθορίσουμε τις αρχικές συνθήκες που προσδιορίζουν την ακολουθία των τριών βημάτων που υποτίθεται ότι προηγούνται της έναρξης του παιχνιδιού. Αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη έξι επιπλέον γονιδίων σε κάθε χρωμόσωμα με αποτέλεσμα ο αριθμός των γονιδίων κάθε χρωμοσώματος να φτάνει τα .

 

Αυτή η συμβολοσειρά των  δυαδικών ψηφίων εξυπηρετεί πλήρως το σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε. Πρώτον, προσδιορίζει με σαφήνεια τι θα πράξει κάθε παίκτης σε κάθε πιθανή κατάσταση και έτσι καθορίζει πλήρως κάθε συγκεκριμένη στρατηγική. Δεύτερον, μπορεί με ευκολία να χρησιμοποιηθεί για την αναπαράσταση των παικτών και την εφαρμογή της εξελικτικής διαδικασίας του Γ.Α.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΡΧΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ