Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Θεωρίες μάθησης και πληροφορική (συμπεριφορισμός, γνωστικός και κοινωνικοπολιτιστικός εποικοδομισμός). Διδακτικές μέθοδοι (μέθοδοι για τη διδασκαλία που βασίζονται στην ομαδο-συνεργατικότητα, στη διερεύνηση, στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, στα σχέδια εργασίας κ.λπ.). Οργάνωση μαθήματος (διδακτικά μοντέλα, διδακτικοί στόχοι & προσδοκώμενα αποτελέσματα, εκπαιδευτικές τεχνικές, σχεδιασμός της διδασκαλίας). Αξιολόγηση (σκοποί - λειτουργίες, εργαλεία αξιολόγησης, ανατροφοδότηση). Η πληροφορική στην εκπαίδευση (η πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο - εποπτικό μέσο διδασκαλίας - γνωστικό εργαλείο, το τεχνοκεντρικό πρότυπο, το ολοκληρωμένο ή ολιστικό πρότυπο και το πραγματολογικό πρότυπο ένταξης της πληροφορικής στην εκπαίδευση, το πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής στην ελληνική εκπαίδευση - μαθήματα - εκπαιδευτικό υλικό - σχολικά εργαστήρια). Ειδικά θέματα της διδακτικής της πληροφορικής και του προγραμματισμού (παραδοσιακές διδακτικές προσεγγίσεις & προσεγγίσεις που βασίζονται σε σύγχρονες θεωρίες μάθησης). Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού και εκπαιδευτικών ιστοσελίδων.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Κόμης Βασίλης (2005), Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, ISBN: 960-209-838-4

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Να αποκτήσουν οι φοιτητές γνώσεις στις βασικές έννοιες που συγκροτούν το γνωστικό πεδίο της Διδακτικής της Πληροφορικής και να αναπτύξουν ικανότητες που αφορούν στη διδακτική προσέγγιση της Πληροφορικής καθώς και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

  • Διαλέξεις
  • Εργαστηριακή διδασκαλία
  • Παρουσιάσεις επιλεγμένων κειμένων από τους συμμετέχοντες
  • Εκπόνηση εργασίας από τους φοιτητές (ατομικά ή σε ομάδες)
  • Εκπόνηση και εφαρμογή διδακτικού σεναρίου