Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός Ακ. Ετος 2023-24 (CEID_NNY106)
Αντικείμενο 2ης Εβδομάδας (OOP Conceptual Model)
Η σημερινή διάλεξη είχε τρία μέρη (OOP_WeekAgenda_1.pdf).
Στο 1ο κάναμε μια αποτίμηση της 1ης Εβδομάδας σημειώνοντας τα προβλήματα που διαπιστώσαμε.
Στο 2ο δώσαμε τις βασικές έννοιες του αντικειμενοστρεφούς παραδείγματος προγραμματισμού (Ch2_ConceptualModelOfOop.pdf). Δώσαμε τις έννοιες Αντικείμενο (Object), Κλάση (Class), Στιγμιότυπο (Instance), Αναγνωριστής (identifier), Δομή (structure), Συμπεριφορά (behaviour), Υπηρεσία (service), Σχέσεις (associations) μεταξύ αντικειμένων, Σχέση Γενίκευσης/Εξειδίκευσης (gemerelization/specialization), Σχέση Συνάθροισης (aggregation), Μήνυμα (message), Συνεργασία αντικειμένων (Object Collaboration), Μέθοδος (method), Δημιουργός (Constructor). Τις έννοιες αυτές θα ξαναδούμε για να γίνουν πλήρως κατανοητές. Περιγράψαμε το σύστημα ως μια συνάθροιση αντικειμένων που συνεργάζονται (collaborate) αρμονικά για να προσφέρει το σύστημα την υπηρεσία για την οποία το σύστημα αναπτύχθηκε. Το κάθε συνθετικό του συστήματος έχει τις δικές του αρμοδιότητες (responsibilities). Class-Responsility-Collaboration (CRC).
Στο 3ο μέρος είδαμε τις παραπάνω έννοιες στην πράξη μέσα από την εκτέλεση της Εργαστηριακής Άσκησης 2 (ΕΑ2-Add2Numbers) αξιοποιώντας το BlueJ και την βασική βιβλιοθήκη συνθετικών (κλάσεων προς το παρόν) της Java (Java API). Χρησιμοποιήσαμε τις κλάσεις Double και Stack (java.util.Stack).
Δουλεύετε τις Δράσεις 1-5 της ΕΑ-2. Στην επόμενη διάλεξη θα δώσουμε ότι χρειάζεται για τις Δράσεις 6 και 7, δηλαδή τα βασικά στοιχεία της Java που θα σας επιτρέψουν να γράψετε και να κατανοήσετε το πρόγραμμα Add2Numbers.
Σχόλια (0)