Μέθοδοι Έρευνας Αγοράς (ΒΑ_147)

Ιστολόγιο

Ανάρτηση τίτλων άρθρων από το scholar.google.gr

Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2022 - 2:18 μ.μ.
- από τον χρήστη Καραγιάννη Δέσποινα

Σε αυτόν το ιστολόγιο θα αναφέρετε τα 5 άρθρα που θα διαλέξετε να ασχοληθείτε στο πρώτο μέρος της απαλλακτικής εργασίας σας. Για να το κάνετε αυτό θα πατήσετε τα σχόλια, και θα τα αναφέρετε ως σχόλια (σε ένα σχόλιο και τα 5 άρθρα). Οι τίτλοι άρθρων που έχουν καταγραφεί πρώτα από συναδέλφους σας, κατοχυρώνονται στον πρώτο/πρώτη. Με άλλα λόγια, τα αναφέρουμε εδώ, για να μην ασχοληθούν όλοι με το ίδιο άρθρο. Επίσης, θα πρέπει να ανατρέξετε στο αντίστοιχο ιστολόγιο των φοιτητών Erasmus, οι οποίοι κάνουν την ίδια έρευνα, αλλά στα αγγλικά. 

https://eclass.upatras.gr/modules/blog/index.php?course=BMA479 Να κοιτάξετε δηλαδή να μην έχετε κάποιο ίδιο άρθρο. Αν κάποιο άρθρο δεν είναι κατάλληλο, θα σας ενημερώσω να βρείτε κάποιο άλλο.

Σχόλια (22)

ΣΥΚΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ
Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2022 - 5:22 μ.μ.
- από τον χρήστη ΣΥΚΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ
1. Instafamous and social media influencer marketing --- https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/MIP-09-2018-0375/full/html 2.The influence of marketing from a power perspective -- https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/03090561111137651/full/html 3.Influencer Marketing and its Impact on the Advertised Brand --- https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-658-24878-9_3 4. Influencer Marketing on Instagram --- https://siim.org.tw/IJIiM/DW/V7N1/IJIiM-19-020.pdf 5.Influencer marketing: purchase intention and its antecedents --- https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/MIP-04-2021-0104/full/html
Καραγιάννη Δέσποινα
Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2022 - 10:54 μ.μ.
- από τον χρήστη Καραγιάννη Δέσποινα
Τα άρθρα είναι εντάξει, μπορείτε να ξεκινήσετε την εργασία με την άσκηση 1.
ΦΟΥΝΤΩΤΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ
Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2022 - 9:15 π.μ.
- από τον χρήστη ΦΟΥΝΤΩΤΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ
1.More than meets the eye: The functional components underlying influencer marketing.--> More than meets the eye: The functional components underlying influencer marketing | Elsevier Enhanced Reader 2. The influence of social networking sites on buying behaviors of millennials. --> https://digitalcommons.kennesaw.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1020&context=amj 3. The emergence of influencer marketing.--> https://trace.tennessee.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=3010&context=utk_chanhonoproj 4. Behind influencer marketing: key marketing decisions and their effects on followers’ responses.--> https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/0267257X.2020.1738525?needAccess=true 5.Evaluation Of Impact Of Instagram On Customer Preferences:The Significance Of Online Marketing--> https://www.researchgate.net/profile/Avinash-Pawar-6/publication/339310919_Evaluation_of_Impact_of_Instagram_on_Customer_Preferences_The_Significance_of_Online_Marketing/links/5e4aa5f2299bf1cdb93241ff/Evaluation-of-Impact-of-Instagram-on-Customer-Preferences-The-Significance-of-Online-Marketing.pdf
ΒΟΥΚΕΛΑΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑ
Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2022 - 12:59 μ.μ.
- από τον χρήστη ΒΟΥΚΕΛΑΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑ
1. Marketing through instagram inluencers : the impact of number of followers and product divergence on brand attitude https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02650487.2017.1348035 2. Influential marketing: a new direct marketing strategy addresing the existence of voluntary buyers https://summit.sfu.ca/item/6629 3. When influencers are not very influential: The negative effects of social media verification https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/cb.2039 4. Impacts of influencer attributes on purchase intentions in social media influencer marketing: Mediating roles of characterizations https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S004016252100679X 5. The impact of influencer marketing on consumers' attitudes https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1214105&dswid=-1731
Καραγιάννη Δέσποινα
Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2022 - 1:07 μ.μ.
- από τον χρήστη Καραγιάννη Δέσποινα
Προς Φουντιώτου Χρυσάνθη Τα άρθρα είναι εντάξει, μπορείτε να ξεκινήσετε την εργασία με την άσκηση 1.
Καραγιάννη Δέσποινα
Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2022 - 1:07 μ.μ.
- από τον χρήστη Καραγιάννη Δέσποινα
Προς ΒΟΥΚΕΛΑΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑ Τα άρθρα είναι εντάξει, μπορείτε να ξεκινήσετε την εργασία με την άσκηση 1.
ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ
Κυριακή, 29 Οκτωβρίου 2023 - 7:07 μ.μ.
- από τον χρήστη ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ
1.Impact of the pandemic on social media influencer marketing in fashion: a qualitative study https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/QMR-11-2021-0133/full/html 2. Unveiling the dark side of influencer marketing: how social media influencers (human vs virtual) diminish followers’ well-being https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/MIP-05-2023-0191/full/html 3. Sponsored-influencer marketing: effects of the commercial orientation of influencer-created content on followers’ willingness to search for information https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JPBM-10-2021-3681/full/html
ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΟΥΡΑΝΙΑ
Κυριακή, 29 Οκτωβρίου 2023 - 7:13 μ.μ.
- από τον χρήστη ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΟΥΡΑΝΙΑ
1.How do consumers interact with social media influencers in extraordinary times?https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JRIM-02-2023-0062/full/html 2.Rise of Social Media Influencers as a New Marketing Channel: Focusing on the Roles of Psychological Well-Being and Perceived Social Responsibility among Consumers. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8872418/ 3.How Age and Disclosures of Sponsored Influencer Videos Affect Adolescents’ Knowledge of Persuasion and Persuasion https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7297843/
ΔΑΛΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ -ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Τρίτη, 31 Οκτωβρίου 2023 - 6:16 μ.μ.
- από τον χρήστη ΔΑΛΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ -ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
1."Modelling the impact of social media influencers on behavioural intentions of millennials: The case of tourism in rural areas in Greece " 2.Influencer Marketing: A New Marketing Communication Trend 3.Social media influencer marketing: a systematic literature review 4.Consumers’ responses on the emergence of influencer marketing in Greek market place 5.Social media influencer marketing: A systematic review, integrative framework and future research agenda
ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ-ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ
Τετάρτη, 1 Νοεμβρίου 2023 - 4:55 μ.μ.
- από τον χρήστη ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ-ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ
1. title: Role of Social Media Marketing Activities in Influencing Customer Intentions: A Perspective of a New Emerging Era link: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.808525/full 2. title: Understanding influencer marketing: The role of congruence between influencers, products and consumers link: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296321002307 3. title: Sustainable customer retention through social media marketing activities using hybrid SEM-neural network approach link: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0264899
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2023 - 2:37 μ.μ.
- από τον χρήστη ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
1. Influencer marketing: Social media influencers as human brands attaching to followers and yielding positive marketing results by fulfilling needs https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0969698920300059?fr=RR-1&ref=cra_js_challenge 2. Opinion leadership vs. para-social relationship: Key factors in influencer marketing https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0969698920313795 3. The Impact of Instagram Influencer Marketing in the Restaurant Industry https://www.igi-global.com/article/the-impact-of-instagram-influencer-marketing-in-the-restaurant-industry/297496
ΜΑΧΑΙΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2023 - 3:03 μ.μ.
- από τον χρήστη ΜΑΧΑΙΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
1)The Impact of Social Media Marketing Medium toward Purchase Intention and Brand Loyalty among Generation Y. The Impact of Social Media Marketing Medium toward Purchase Intention and Brand Loyalty among Generation Y. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814039366 2) Instagram and YouTube bloggers promote it, why should I buy? How credibility and parasocial interaction influence purchase intentions https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969698918307963 3) Teenagers’ moral advertising literacy in an influencer marketing context https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02650487.2021.1964227
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2023 - 3:14 μ.μ.
- από τον χρήστη ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
1) Elements of strategic social media marketing: A holistic framework https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296316302843?via%3Dihub 2) Effective influencer marketing: A social identity perspective https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969698922001199 3) Social media influencer and brand loyalty on generation Z: the mediating effect of purchase https://ejournal2.undip.ac.id/index.php/ijb/article/view/11485
ΠΕΤΤΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2023 - 4:23 μ.μ.
- από τον χρήστη ΠΕΤΤΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
1. The Effects of Social Media Marketing Antecedents on Social Media Marketing, Brand Loyalty and Purchase Intention: A Customer Perspective, https://www.researchgate.net/profile/Bader-Almohaimmeed/publication/334275973_The_Effects_of_Social_Media_Marketing_Antecedents_on_Social_Media_Marketing_Brand_Loyalty_and_Purchase_Intention_A_Customer_Perspective/links/5da215cfa6fdcc8fc34c910e/The-Effects-of-Social-Media-Marketing-Antecedents-on-Social-Media-Marketing-Brand-Loyalty-and-Purchase-Intention-A-Customer-Perspective.pdf 2. “It’s Just Addictive People That Make Addictive Videos”: Children’s Understanding of and Attitudes towards Influencer Marketing of Food and Beverages by YouTube Video Bloggers https://www.mdpi.com/1660-4601/17/2/449 3. Why customers buy an online product? The effects of advertising attractiveness, influencer marketing and online customer reviews https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/LBSJMR-09-2022-0052/full/html
ΓΙΩΡΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2023 - 6:56 μ.μ.
- από τον χρήστη ΓΙΩΡΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
(1)Boosting Health Campaign Reach and Engagement Through Use of Social Media Influencers and Memes, (2) To Eat the Cake and Have It, too: How Marketers Control Influencer Conduct within a Paradigm of Letting Go, (3) Influential post identification on Instagram through caption and hashtag analysis
ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΗ
Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2023 - 8:41 μ.μ.
- από τον χρήστη ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΗ
1)Smarter real estate marketing using virtual reality to influence potential homebuyers' emotions and purchase intention https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/SASBE-03-2021-0056/full/html 2)Influencer Management Tools: Algorithmic Cultures, Brand Safety, and Bias https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/20563051211003066?fbclid=IwAR1ReiwkTEHdOv9v4pMbyaCHilbG-K3WPCiPh_M-aK7-uEC7igt-adYsTUo 3) YouTube marketing: how marketers' video optimization practices influence video views https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/INTR-10-2019-0406/full/html
ΜΕΝΙΟΥΔΑΚΗ ΑΝΝΑ
Σάββατο, 4 Νοεμβρίου 2023 - 4:56 μ.μ.
- από τον χρήστη ΜΕΝΙΟΥΔΑΚΗ ΑΝΝΑ
1) Influencer Μάρκετινγκ: Μια αλλαγή παραδείγματος στις σύγχρονες διαφημιστικές στρατηγικές: https://businessrev.gr/2023/08/11/influencer-marketing-mia-allagi-paradeigmatos-stis-sygxrones-diafimistikes-stratigikes/ 2)The impact of digital influencers’ characteristics on purchase intention of fashion products: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/20932685.2022.2039263?src=recsys 3)Psychological ownership in social media influencer marketing: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EBR-08-2019-0165/full/html
ΒΕΝΙΕΡΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Σάββατο, 4 Νοεμβρίου 2023 - 5:07 μ.μ.
- από τον χρήστη ΒΕΝΙΕΡΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
1)Instagram vs. Reality: Conceptions of Authenticity Among Instagrams Micro-Influencers https://scholarship.tricolib.brynmawr.edu/items/c6179ce9-9e45-4e80-a57d-955cd308cf53 2)Blurring lines between fiction and reality: Perspectives of experts on marketing effectiveness of virtual influencers https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9138861 3)How Influencers Marketing Motivates Consumers’ Buying Behaviour: A focus group investigation of the impulse buying behaviour via Chinese millennials’ lens https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1433912&dswid=5013
ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Κυριακή, 5 Νοεμβρίου 2023 - 4:15 μ.μ.
- από τον χρήστη ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
1) What is the relationship between marketing of library sources and services and social media? A literature review paper https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/LHTN-10-2019-0071/full/html 2)Impact of social media strategies on stock price: the case of Twitter https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJM-10-2017-0718/full/html 3)A multi-stage model of word-of-mouth influence through viral marketing https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0167811608000414?via%3Dihub
ΣΤΕΡΦΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου 2023 - 1:48 μ.μ.
- από τον χρήστη ΣΤΕΡΦΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
1) Almost human? A comparative case study on the social media presence of virtual influencers https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1071581921001129 2) Influence of parasocial relationship between digital celebrities and their followers on followers’ purchase and electronic word-of-mouth intentions, and persuasion knowledge https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563218302553 3) More than meets the eye: The functional components underlying influencer marketing https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S000768132030032X
ΧΑΛΚΟΠΙΑΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου 2023 - 6:05 μ.μ.
- από τον χρήστη ΧΑΛΚΟΠΙΑΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
1) Wear in or wear out: how consumers respond to repetitive influencer marketing: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/INTR-01-2022-0075/full/html#abstract 2) What’s done in the dark will be brought to the light: effects of influencer transparency on product efficacy and purchase intentions: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JPBM-05-2019-2362/full/html 3) Influencer Marketing for Tourism and Hospitality: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/978-1-83982-688-720201009/full/html
ΧΡΙΣΤΙΔΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Πέμπτη, 30 Νοεμβρίου 2023 - 12:26 μ.μ.
- από τον χρήστη ΧΡΙΣΤΙΔΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
1) Identifying influencers on social media: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0268401220314456 2) Followers' engagement with instagram influencers: The role of influencers’ content and engagement strategy: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0969698920313114 3) ‘Instafamous’ – credibility and self-presentation of micro-celebrities on social media:https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1369118X.2018.1438491 4) Understanding influencer marketing: The role of congruence between influencers, products and consumers: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296321002307 5) David and Goliath: When and Why Micro-Influencers Are More Persuasive Than Mega-Influencers: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00913367.2021.1980470