Περί της εξέτασης και της επικείμενης βαθμολόγησης
- Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2021 - 12:28 π.μ. -

αγαπητοί/ες φοιτητές/τριες,

σας γράφω αυτό το μήνυμα με δύο σκέλη

α) τον τρόπο αντίδρασης πολλών από σας μετά την ηλεκτρονική εξέταση και β) την επικείμενη εντός 2-3  εβδομάδων ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Σχετικά με το πρώτο, οφείλω να ομολογήσω ότι για μένα ο τρόπος αντίδρασης μετά την εξέταση αποτέλεσε μια δυσάρεστη και απογοητευτική έκπληξη. Μετα το τέλος της εξέτασης έλαβα περισσότερα από 300 μηνύματα (από αρκετές 2 και 3 επαναλαμβανόμενα) που χωρίζονται στις εξής κατηγορίες

1. μηνύματα για την επιβεβαίωση της λήψης της απάντησης. Αυτά  ήταν περιττά καθόσον, ήδη είστε στο 3 και πλέον έτος, έχετε δώσει εξετάσεις ηλεκτρονικά, και κυρίως όταν εμφανίζεται επιτυχής υποβολή, η οποία σίγουρα εμφανίστηκε διότι όλες οι υποβολές εν τέλει, πλην μιας και μόνο, έχουν υποβληθεί, γνωρίζετε εσείς, πριν από μένα.

2. μηνύματα στα οποία ανφέρετε ότι υπήρξε τεχνικό πρόβλημα. Κανένα τεχνικό πρόβλημα δεν υπήρξε ούτε κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ούτε στις υποβολές. Εάν βεβαίως, κάποιος/α  προβαίνει σε επανειλημμένες, ανω των 5 υποβολές, οι οποίες επίσης φαίνονται, και συχγύζεται λόγω αυτών των επαναλήψεων, αυτό δεν συνιστά τεχνικό πρόβλημα.

3. μηνύματα, με παράπονα, ότι δεν γινόταν η επικόλληση από word, που συνέστησα διότι δεν υπάρχει αποθήκευση στην πλατφόρμα, αλλά δεν επέβαλα. Εν τούτοις, η λειτουργία copy paste από  word λειτουργεί κανονικά, και δεν φαντάστηκλα ότι θα έπρεπε να σας υποδείξω και αυτό, κυρίως για να μην εκληφθεί ως υποτίμηση. Η προσάρτηση αρχείου είναι όντως περίπλοκη αλλά δεν χρειαζεται αρχείο για μια απλή απάντηση, εως 300 λέξεις. Εν τούτοις, δίχως δεύτερη σκέψη όλες οι απαντήσεις που εστάλησαν στο μαιηλ μου έγιναν δεκτές.

4. μηνύματα πιεστικά, επίμονα και εν τέλει απαξιωτικά της προσπάθειας που έγινε από τη μεριά μου για ένα αξιοπρεπές μάθημα και μια αξιοπρεπή συνεργασία. Μηνύματα όπως ΄γιατί δεν μου απαντάτε, σας ικετεύω, δεν λέω ψέμματα', 'γιατί δεν μου απαντάτε, εφόσον έχετε απαντήσει σε άλλους', προσφυγή στον Πρόεδρο του τμήματος . Γιατί όλα αυτά;;;;

Μήπως δεν υπήρξε η στοιχειώδης σκέψη ότι 300+ μηνύματα θέλουν κάποιο χρόνο να απαντηθούν;

Μήπως δεν έχουμε την στοιχειώδη ψυχραιμία και αυτοσεβασμό να γνωρίζουμε στοιχειωδώς πώς υποβάλλουμε μια απάντηση και πώς αναμένουμε την βαθμολογία της;

Και περνώ στο δεύτερο θέμα.

Τα αποτελέσματα των γραπτών σας θα ανακοινωθούν σε λίγες εβδομάδες.

Σας παραθέτω καταρχάς ένα συνοπτικό οδηγό για την απάντηση, ώστε να έχετε ένα κριτήριο αυτοαξιολόγησης και σοβαρής αποτίμησης.

Το θέμα ήταν βεβαίως θεμελιώδες, απλό, πολυσυζητημένο και κεντρικό σε πολλές διαλέξεις. Επίσης, για το πρώτο σκέλος του, απλώς χρειαζόταν να ανατρέξετε στο σύγγραμμα, να παραθέσετε τον ορισμό και να σχολιάσετε, δηλαδή, δώρο.

Στο δεύτερο σκέλος, έπρεπε να το αναπτύξετε  σε σχέση με το πρώτο ερώτημα. Δηλαδή, χρειάζεται να αναδειχθεί η ιδιαίτερότητα του τρόπου έναντι της υπόστασης και η μορφή που εκλαμβάνει η ελευθερία στον ανθρώπινο τρόπο. Εδώ χρειαζόταν  να αναπτύξετε συγκροτημένα τις δύο διαστάσεις του προβλήματος της ελευθερίας στον άνθρωπο, από τη μια την αναπόφευκτη επίδραση των εξωτερικών τρόπων (όχι μόνο ανθρώπων αλλά όλων των φυσικών, κοινωνικών, ιστορικών κλπ τρόπων) και από την άλλη του conatus. Το εκάστοτε αποτέλεσμα αυτής της δυναμικής αλληλοδράσης καθορίζει και τον εκάστοτε βαθμό ελευθερίας του ανθρώπου. Επίσης, αφού έχετε παρουσιάσει αυτά τα απαραίτητα σημεία, θα μπορούσατε, να προθέσετε και πιο συγκεκριμένες μορφές ανάπτυξης της ελευθερίας του ανθρώπου μέσα από συγκεκριμένες πλευρές χειραφέρησής του και ενεργοποίησής του (πλευρές εσωτερικής ενεργοποίησης σώματος, νου, αναπτύσσοντας ίσως μέσα από μια πλευρά ως παράδειγμα τη δυνατότητα της ελευθερίας που ενισχύεται μέσω των κοινών εννοιών, της μείωσης  των στερητικών παθών προς όφελος των ενεργειών, τη μείωση της εσωτερικής δουλείας κλπ).

Με βάση αυτό το σύντομο περίγραμμα, μπορείτε πλέον να αξιολογήσατε τα αποτελέσματά σας.

Όσοι/ες εν τούτοις θέλουν να επανεξετάσουμε  μαζί το γραπτό, θα σας αποσταλεί συγκεκριμένη ώρα και ημέρα ηλεκτρονικής σύνδεσης στο γνωστο σύνδεσμο των διαλέξεων. Μηνύματα δεν γίνονται δεκτά.

Τέλος, κατανοώ ότι υπάρχει γενικευμένο άγχος ανασφάλεια και φόβος λόγω πολλών παραγόντων και των ιδιαίτερων συνθηκών που όλοι/ες με τον τρόπο του/της βιώνουμε. Ελπίζω, ωστόσο, ότι εν τέλει οι δυσκολίες μπορούν να μας ενδυναμώνουν παρά να μας παραλύουν.

να είστε όλοι/ες καλά