Τα πέντε θέματα για την πρόοδο
- Τρίτη, 7 Μαΐου 2024 - 4:32 μ.μ. -

αγαπητές φοιτήτριες και αγαπητοί φοιτητές

Όπως σας είχα ενημερώσει σε προηγούμενη ανακοίνωση, μετά τις γιορτές θα σας έστελνα πέντε θέματα για να τα προετοιμάσετε για την πρόοδο. Σας τα στέλνω λοιπόν. Σας θυμίζω ότι από τα πέντε αυτά θέματα θα επιλεγεί το ένα, το οποίο θα είναι το δεύτερο θέμα της προόδου (το πρώτο σας το έχω ήδη κάνει γνωστό). 

καλή μελέτη

ιδού τα 5 θέματα

  1. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα σημαντικότερα νέα στοιχεία και το νέο πνεύμα που φέρνει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού συγκριτικά με τις διακηρύξεις που προηγήθηκαν; Αναλύστε ειδικά τη σημασία τους για τη δημοκρατία και για τη διαμόρφωση του παιδιού ως μελλοντικού πολίτη της δημοκρατίας.
  2. «Το παιδί, μέσα από το παιχνίδι κάνει αυτό που επιθυμεί. Άρα παίρνει ικανοποίηση και νιώθει ευτυχία, αλλά κυρίως μαθαίνει να υποτάσσει τον εαυτό του σε κανόνες, με αποτέλεσμα να αρνείται αυτό που επιθυμεί» Vygotsky

«Γνωρίζετε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος, λέει ο Rousseau, για να κάνετε το παιδί σας δυστυχισμένο; Να το συνηθίζετε να τα αποκτά όλα». Rousseau

Να σχολιάσετε και να συσχετίσετε τα παραπάνω αποσπάσματα. Συμβουλευτείτε και το σχετικό αρχείο για τα όρια που πρέπει να θέτουμε στο παιδί (το οποίο υπάρχει στο e-class)

  1. Να αναλύσετε την έννοια της ελευθερίας της βούλησης κατά τον Kant και τη σχέση της με τον καθολικό ηθικό νόμο. Να δώσετε ένα παράδειγμα ώστε να δείξετε πότε ισχύει η παραπάνω έννοια της ελευθερίας της βούλησης.
  2. Να αναλύσετε τα δύο είδη τιμωρίας κατά τον Piaget και να εντοπίσετε τις διαφορές τους. Να αναφέρετε ένα παράδειγμα για κάθε ένα από τα δύο αυτά είδη τιμωρίας (προσοχή: να αναφέρετε ένα δικό σας παράδειγμα και όχι αυτά που περιέχονται στις διαφάνειες του μαθήματος).
  3. (α) Να δώσετε τον ορισμό της ηθικής αυτονομίας, και (β) να προσπαθήσετε να εξηγήσετε μέσα από ποιες παιδαγωγικές πρακτικές μπορεί να αποκτηθεί. Επίσης (γ) να δώσετε δύο παραδείγματα από καθημερινές πρακτικές στην οικογένεια ή σε άλλους κοινωνικούς χώρους που να σχετίζονται με την ηθική αυτονομία.