Πολυπολιτισμικότητα και Σχεδιασμοί Μάθησης
Ευγενία Αρβανίτη
Πρόκειται για ένα θεωρητικό και πρακτικό μάθημα που αναλύει τις κοινωνικές και πολιτισμικές διαδικασίες ένταξης των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Χαρτογραφεί την πολιτισμική διαφορετικότητα στο ελληνικό σχολείο μέσα από μεταναστευτικές αφηγήσεις ζωής και την ανάδειξη της σημασίας των χαρακτηριστικών του βιόκοσμου (εμπειρίες, ταυτότητα, προδιαθέσεις, δίκτυα, αξίες, κατευθύνσεις για το νέο).
Οι φοιτητές/τριες γίνονται ερευνητές και ανακαλύπτουν την δύναμη της αφήγησης, του διαλόγου και του αναστοχασμού στην πορεία αυτοκαθορισμού της εθνοπολιτισμικής ταυτότητας μαθητών και γονιών. Συνθέτουν έτσι το εθνοπολιτισμικό προφίλ μιας πολυπολιτισμικής τάξης με στόχο την μεγαλύτερη εμπλοκή των μετόχων της σχολικής κοινότητας για διαπολιτισμική δράση, ανταλλαγή και επικοινωνία. Τέλος, στο πλαίσιο μιας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης, οι φοιτητές/τριες σχεδιάζουν διδακτικές ενότητες σε περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης (http://newlearningonline.com/learning-by-design/) με στόχο την ανάδειξη της διαφορετικότητας στη διαδικασία της μάθησης.
ΛιγότεραΠρόκειται για ένα θεωρητικό και πρακτικό μάθημα που αναλύει τις κοινωνικές και πολιτισμικές διαδικασίες ένταξης των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Χαρτογραφεί την πολιτισμική διαφορετικότητα στο ελληνικό σχολείο μέσα από μεταναστευτικές αφηγήσεις ζωής και την ανάδειξη της σημασίας των χαρακτηριστικών του βιόκοσμου (εμπειρίες, ταυτότητα, προδιαθέσεις, δίκτυα, αξίες, κατευθύνσεις για το νέο).
Οι φοιτητές/τριες γίνονται ερευνητές και ανακαλύπτουν την δύναμη της αφήγησης, του διαλόγου και του αναστοχασμού στην πορεία αυτοκαθορισμού της εθνοπολιτισμικής ταυτότητας μαθητών και γονιών. Συνθέτουν έτσι το εθνοπολιτισμικό προφίλ μιας πολυπολιτισμικής τάξης με στόχο την μεγαλύτερη εμπλοκή των μετόχων της σχολικής κοινότητας για διαπολιτισμική δράση, ανταλλαγή και επικοινωνία. Τέλος, στο πλαίσιο μιας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης, οι φοιτητές/τριες σχεδιάζουν διδακτικές ενότητες σε περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης (http://newlearningonline.com/learning-by-design/) με στόχο την αν
Πρόκειται για ένα θεωρητικό και πρακτικό μάθημα που αναλύει τις κοινωνικές και πολιτισμικές διαδικασίες ένταξης των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Χαρτογραφεί την πολιτισμική διαφορετικότητα στο ελληνικό σχολείο μέσα από μεταναστευτικές αφηγήσεις ζωής και την ανάδειξη της σημασίας των χαρακτηριστικών του βιόκοσμου (εμπειρίες, ταυτότητα, προδιαθέσεις, δίκτυα, αξίες, κατευθύνσεις για το νέο).
Οι φοιτητές/τριες γίνονται ερευνητές και ανακαλύπτουν την δύναμη της αφήγησης, του διαλόγου και του αναστοχασμού στην πορεία αυτοκαθορισμού της εθνοπολιτισμικής ταυτότητας μαθητών και γονιών. Συνθέτουν έτσι το εθνοπολιτισμικό προφίλ μιας πολυπολιτισμικής τάξης με στόχο την μεγαλύτερη εμπλοκή των μετόχων της σχολικής κοινότητας για διαπολιτισμική δράση, ανταλλαγή και επικοινωνία. Τέλος, στο πλαίσιο μιας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης, οι φοιτητές/τριες σχεδιάζουν διδακτικές ενότητες σε περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης (http://newlearningonline.com/learning-by-design/) με στόχο την αν
Στο πρώτο μάθημα γίνεται εκτενής συζήτηση για τους στόχους του μαθήματος που είναι η πρακτική εφαρμογή εργαλείων διαχείρισης της διαφορετικότητας στο σχολείο. Αυτό αναφέρεται κυρίως:
- στην κατανόηση της πολυπολιτισμικής «οικολογίας» της ελληνικής τάξης μέσα από ιστορίες ζωής και βιογραφικές αφηγήσεις μεταναστευτικών ομάδων
- στην εμπέδωση της μεθοδολογίας και των εργαλείων συλλογής ιστοριών ζωής
- στην κατανόηση του ρόλου του εκπαιδευτικού ως σχεδιαστή της παιδαγωγικής εμπειρίας
- στην απόκτηση της απαραίτητης παιδαγωγικής τεχνογνωσίας για το σχεδιασμό διδακτικών ενοτήτων σε ηλεκτρονικά περιβάλλοντα με στόχο τη διαχείριση της διαφορετικότητας.
Στη 2η παρουσίαση δίνεται έμφαση στην τάση για ομοιογενοποίηση/αφομοίωση, αλλά και στην ετερογένεια του σύγχρονου κόσμου. Πραγματοποιείται, επίσης, μια πρώτη οριοθέτηση της σύγχρονης εκπαίδευσης -με διαπολιτισμικό προσανατολισμό- στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης.
Στην ενότητα αυτή περιγράφονται οι βασικές διαστάσεις διαφοροποίησης της διδασκαλίας στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου: όπως ο προσδιορισμός: α) του σκοπού και των στόχων, β) του περιεχομένου, γ) των δραστηριοτήτων και των διδακτικών υλικών, δ) του τελικού προϊόντος/αποτελέσματος, και ε) του τρόπου επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των μαθητών μεταξύ τους και με τον/την εκπαιδευτικό.
Στην ενότητα αυτή οι φοιτητές θα πρέπει:
- Να αποκτήσουν επαρκή γνώση ενός πλαισίου σχεδιασμού
- Να αποκτήσουν πρόσβαση και τεχνογνωσία στο λογισμικό σχεδιασμού
- Να αναλυθεί μεθοδολογία έρευνας δράσης που θα εφαρμόσουν οι φοιτητές στο σχεδιασμό τους
- Να συζητηθούν τα στάδια πολιτισμικής εξέλιξης
- Να αποτιμηθεί η ικανότητα των φοιτητών με την κλίμακα διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης
- Να αναλυθεί η έννοια της παραγωγικής διαφοροποίησης
- Να δοθούν κατευθύνσεις σχεδιασμού με βάση τη διαφορετικότητα
- Να αναλυθούν οι δραστηριότητες ανάλυσης
Έμφαση δίνεται στον διαπολιτισμικό διάλογο και την δημιουργία διαπολιτισμικού παραμυθιού και στην πολυτροπικότητα.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 10508
Αρ. Προβολών : 117902