ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Ιγνατία Φαρμακοπούλου
Το μάθημα αυτό βασίζεται σε μια σειρά ξένων αλλά και ελληνικών βιβλιογραφικών πηγών (M. PAYNE, K. KANEL, O'HAGAN, Α. ΒΕΡΓΕΤΗ, Μ. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ-ΛΑΓΩΝΙΚΑ).
Πιο συγκεκριμένα, έχει γίνει επιλογή των καλύτερων και των πιο επίκαιρων σημείων πέντε (5) συναφών συγγραμμάτων, στοιχεία και καταστάσεις φυσικά που ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα.
Η ύλη ξεκινά με την παρουσίαση των ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΝ περί την κρίση γενικότερα και την οικογένεια ειδικότερα.
Συνεχίζεται η περιγραφή των ΚΥΡΙΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ γενικότερα αλλά και ειδικά στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Ένα κεφάλαιο εστιάζει στην διαχείριση περιπτώσεων απώλειας/πένθους.
Άλλο κεφάλαιο προσεγγίζει το ζήτημα αντιμετώπισης περιπτώσεων αναπηρίας, χρόνιων νοσημάτων, τροχαίων και αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών.
Επίσης αναλύεται η διαχείριση καταστάσεων κρίσης σε ζητήματα σεξουαλικότητας (π.χ. άμβλωση, βιασμός, ανακοίνωση ομοφυλοφιλίας, εργασία με ΛΟΑΤΚΙ άτομα και άτομα με HIV/AIDS και τις οικογένειές τους).
Αναφορά γίνεται στην αντιμετώπιση περιστατικών ατόμων σε κρίση λόγω εξαρτητικής συμπεριφοράς (τζόγο, αλκοόλ, χρήση ναρκωτικών ουσιών) αλλά και παραβατικής συμπεριφοράς (κλοπές, βία, φόνο, χρήση ουσιών).
Επιπροσθέτως, αναλύετε η διαχείριση περιπτώσεων σε καταστάσεις κρίσης λόγω άνοιας, alzeihmer ή/και κατάκοιτων ηλικιωμένων σε νοσοκομείο ή στην οικία τους.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην διαχείριση κρίσεων σε περιπτώσεις έκτακτων φυσικών καταστροφών (π.χ. σεισμοί, πλημμύρες, ανεμοστρόβιλοι, φωτιές).
Σε όλα τα μαθήματα δίνονται αποσπάσματα διαχείρισης περιστατικών και τεχνικών που χρησιμοποιεί ο επαγγελματίας κοινωνικός λειτουργός.
Αναλύονται τρία (3) περιστατικά στην ΑΡΧΙΚΗ, ΜΕΣΑΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ όπου παρέχονται αποσπάσματα του τρόπου άσκησης κοινωνικής εργασίας και των τεχνικών που εφαρμόζονται με εξήγηση του πως και γιατί.
ΛιγότεραΤο μάθημα αυτό βασίζεται σε μια σειρά ξένων αλλά και ελληνικών βιβλιογραφικών πηγών (M. PAYNE, K. KANEL, O'HAGAN, Α. ΒΕΡΓΕΤΗ, Μ. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ-ΛΑΓΩΝΙΚΑ).
Πιο συγκεκριμένα, έχει γίνει επιλογή των καλύτερων και των πιο επίκαιρων σημείων πέντε (5) συναφών συγγραμμάτων, στοιχεία και καταστάσεις φυσικά που ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα.
Η ύλη ξεκινά με την παρουσίαση των ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΝ περί την κρίση γενικότερα και την οικογένεια ειδικότερα.
Συνεχίζεται η περιγραφή των ΚΥΡΙΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ γενικότερα αλλά και ειδικά στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Ένα κεφάλαιο εστιάζει στην διαχείριση περιπτώσεων απώλειας/πένθους.
Άλλο κεφάλαιο προσεγγίζει το ζήτημα αντιμετώπισης περιπτώσεων αναπηρίας, χρόνιων νοσημάτων, τροχαίων και αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών.
Επίσης αναλύεται η διαχείριση καταστάσεων κρίσης σε ζητήματα σεξουαλικότητας (π.χ. άμβλωση, βιασμός, ανακοίνωση ομοφυλοφιλίας, εργασία με ΛΟΑΤΚΙ άτομα και άτομα με HIV/AIDS και τις οικογένειές τους).
Αναφορά γίνεται στην αντιμετώπιση
Το μάθημα αυτό βασίζεται σε μια σειρά ξένων αλλά και ελληνικών βιβλιογραφικών πηγών (M. PAYNE, K. KANEL, O'HAGAN, Α. ΒΕΡΓΕΤΗ, Μ. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ-ΛΑΓΩΝΙΚΑ).
Πιο συγκεκριμένα, έχει γίνει επιλογή των καλύτερων και των πιο επίκαιρων σημείων πέντε (5) συναφών συγγραμμάτων, στοιχεία και καταστάσεις φυσικά που ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα.
Η ύλη ξεκινά με την παρουσίαση των ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΝ περί την κρίση γενικότερα και την οικογένεια ειδικότερα.
Συνεχίζεται η περιγραφή των ΚΥΡΙΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ γενικότερα αλλά και ειδικά στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Ένα κεφάλαιο εστιάζει στην διαχείριση περιπτώσεων απώλειας/πένθους.
Άλλο κεφάλαιο προσεγγίζει το ζήτημα αντιμετώπισης περιπτώσεων αναπηρίας, χρόνιων νοσημάτων, τροχαίων και αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών.
Επίσης αναλύεται η διαχείριση καταστάσεων κρίσης σε ζητήματα σεξουαλικότητας (π.χ. άμβλωση, βιασμός, ανακοίνωση ομοφυλοφιλίας, εργασία με ΛΟΑΤΚΙ άτομα και άτομα με HIV/AIDS και τις οικογένειές τους).
Αναφορά γίνεται στην αντιμετώπιση