Καινοτόμος Επιχειρηματικότητα

Περιγραφή

«Υποστήριξη Δράσεων Στήριξης της Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Ωρίμανσης για την Αξιοποίηση της Ερευνητικής Δραστηριότητας και των Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών που αναπτύσσονται στο Πανεπιστήμιο Πατρών»

Σκοπός του ΜΕΤΩΝ είναι η παροχή γνώσεων που απαιτούνται για την κατανόηση των εννοιών της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας για την ανάπτυξη των αναγκαίων κομβικών ικανοτήτων.

Βασικός στόχος είναι η διάδοση και ανάπτυξη της επιχειρηματικής και ερευνητικής κουλτούρας εντός της Πανεπιστημιακής Κοινότητας, όχι μόνο σε θεωρητικό αλλά και σε πρακτικό επίπεδο με την ενσωμάτωση δράσεων εμπειρικής μάθησης, την επαφή με πραγματικές, σύγχρονες εργασιακές συνθήκες και την εμβάθυνση σε ειδικά ζητήματα καινοτομίας.

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Ενότητες

Tι είναι η επιχειρηματικότητα και γιατί είναι σημαντική. Πως συνδέεται η έννοια της επιχειρηματικότητας με τις μικρές και τις νεοσύστατες επιχειρήσεις. Η σπουδαιότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και των πολύ μικρών, στην οικονομία. Πως διαφοροποιείται η έννοια της ιδέας από την επιχειρηματική ευκαιρία. Μια πρώτη προσέγγιση στο πως εντοπίζονται οι επιχειρηματικές ευκαιρίες. Οι προθέσεις πίσω από τις επιχειρηματικές προσπάθειες. Μύθοι και στερεότυπα τα οποία συνοδεύουν την επιχειρηματικότητα. 

Δεδομένα και κάποιες αντιλήψεις περί επιχειρηματικότητας, για τον κόσμο και για την Ελλάδα.  Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των επιχειρηματιών τα οποία υποτίθεται ότι συχνά τους χαρακτηρίζουν. Διερεύνηση των επιχειρηματικών σας ενστίκτων, στο βαθμό που αυτή μπορεί να γίνει στο συγκεκριμένο πλαίσιο. Πεποιθήσεις και πραγματικότητες που χαρακτηρίζουν την επιχειρηματικότητα στην πράξη και οι λανθασμένοι λόγοι που θα μπορούσε κανείς να έχει για να ξεκινήσει μια νέα επιχείρηση.  Η έννοια του κινδύνου και  κάποιες αρχές που καλό είναι να έχει κανείς προκαταβολικά κατά νου.

Εισαγωγή σε βασικά θέματα επιχειρηματικότητας. Ανάπτυξη των διάφορων εξειδικεύσεων της επιχειρηματικότητας ανά τομέα. Ανάπτυξη διάφορων εξειδικεύσεων της επιχειρηματικότητας αναφερόμενοι στα πλεονεκτήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε μορφή επιχειρηματικότητας δίνοντας παράλληλα και διάφορα παραδείγματα υφιστάμενων επιχειρήσεων.

 

Εισαγωγή στη θεωρία λήψης αποφάσεων και πιο συγκεκριμένα στην υιοθέτηση συστηματικών διαδικασιών για την αντιμετώπιση σύνθετων προβλημάτων. Ιδιαίτερα στο χώρο των κοινωνικών επιστημών όπου η πολυπλοκότητα των καταστάσεων - προβλημάτων είναι σημαντική η εισαγωγή αυτή καθίσταται αναγκαία αφού έχει ως τελικό στόχο να βελτιώσει την ποιότητα των αποφάσεων που λαμβάνονται ακολουθώντας ένα σύνολο λογικών κανόνων και μεθοδολογιών που προέρχονται από το χώρο της Επιχειρησιακής Έρευνας, των Πιθανοτήτων, της Στατιστικής και της Ψυχολογίας.

Έννοιες και εργαλεία που αφορούν τη διαδικασία της επιχειρηματικότητας από την «ανακάλυψη» της ευκαιρίας στο εξωτερικό περιβάλλον και το σχηματισμό της επιχειρηματικής ιδέας μέχρι τον καθορισμό του επιχειρηματικού μοντέλου. Η τεχνολογική επιχειρηματικότητα που είναι το είδος της επιχειρηματικότητας με τη μεγαλύτερη επίδραση στην οικονομία στις μέρες μας. Οι πηγές των επιχειρηματικών ιδεών, οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις για την έκφρασή τους, και ο τρόπος αξιολόγησής τους. Το επιχειρηματικό μοντέλο και πως η έννοια της αξίας σχετίζεται με αυτό. Παραδείγματα καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων. 

Ο Καμβάς ανάπτυξης Επιχειρηματικών Μοντέλων στην παραγωγή αξίας και δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Ανάλυση  δομικών συστατικών του καμβά μέσα από παραδείγματα. Βασικά υποδείγματα / αρχέτυπα επιχειρηματικών μοντέλων μέσα από τη μελέτη περιπτώσεων. Προσαρμογές του καμβά σε διάφορους τύπους επιχειρηματικότητας.

Παρουσίαση της σχέσης δημιουργικότητας και καινοτομίας στο πλαίσιο της επιχειρηματικότητας.Παρουσίαση των χαρακτηριστικών των δημιουργικών ανθρώπων και των τρόπων που αυτά εκδηλώνονται στους επιχειρηματίες και τις επιχειρηματικές ομάδες που παράγουν καινοτομία στις φάσεις της διαδικασίας παραγωγής καινοτομίας.Παρουσίαση μεθόδων και εργαλείων καλλιέργειας/ανάπτυξης της δημιουργικότητας και  παραγωγής καινοτόμων ιδεών. Παρουσίαση διαδικασίας αξιολόγησης, εμπλουτισμού και τελικής επιλογής ιδεών (το χωνί της καινοτομίας), και των ιδιαιτερότητων που παρουσιάζει όταν αυτό υλοποιείται στο πλαίσιο του μοντέλου της «ανοικτής καινοτομίας».

Επιχειρηματικό σχέδιο τι είναι, που χρησιμεύει και τι περιέχει. Βασικές και συνηθισμένες ενότητες ενός επιχειρηματικού σχεδίου, με τρόπο τέτοιο ώστε ο αναγνώστης να κατανοεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο όταν χρειάζεται να το διαβάσει, αλλά και να τον βοηθήσει να συντάξει ένα, αν και όταν χρειάζεται.Τίθεται κριτικά το θέμα της χρήσης χρηματοοικονομικών μεθόδων στην αξιολόγηση επιχειρηματικών σχεδίων και προτείνεται η συμπληρωματική εξέταση επιπλέον μη-χρηματοοικονομικών παραγόντων. Σε παράρτημα, στο τέλος της ενότητας, παρατίθεται ένας χρηστικός οδηγός σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου.

Eισαγωγή στα διάφορα είδη προστασίας της διανοητικής ιδιοκτησίας. Οι ηθικοί και ωφελιμιστικοί λόγοι που επιβάλουν την προστασία των διανοητικών έργων, οποιασδήποτε μορφής.Οι πιο διαδομένες μορφές προστασίας διανοητικής ιδιοκτησίας, όπως είναι τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας (πατέντες), τα πνευματικά δικαιώματα (copyright) και τα εμπορικά σήματα (trademark), αλλά και λιγότερο γνωστές μορφές (βάσεις δεδομένων, βιομηχανικά σχέδια και υποδείγματα χρησιμότητας).Οι απαιτήσεις και οι διαδικασίες για την απόκτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας. Τα υφιστάμενα συστήματα προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας.

Η αξία των ψηφιακών τεχνολογιών για τις νέες επιχειρήσεις. Η συμβολή προσιτών και άμεσα προσβάσιμων ψηφιακών εργαλείων στη δημιουργία νέων ιδεών, νέων προϊόντων και καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων. Ψηφιακά εργαλεία πρόσβασης στην αγορά, στήριξης εσωτερικής λειτουργίας νέας επιχείρησης, πλατφόρμες άντλησης χρηματοδότησης από το πλήθος, ανάπτυξης δεξιοτήτων, ψηφιακές κοινότητες πληροφόρησης και ανταλλαγής εμπειριών με άλλες επιχειρήσεις.

Διαμόρφωση Στρατηγικής Marketing και Επικοινωνίας

Ανάδειξη της εργαλειακής διάστασης του μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ αποτελεί μια εξαιρετικά αποτελεσματική πρακτική που μπορεί κάθε ενδιαφερόμενη επιχείρηση και οργανισμός να εφαρμόσει προκειμένου να επιτύχει τους σχετιζόμενους με την αγορά στόχους. Επιδιώκεται αφενός η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις θεμελιώδεις έννοιες του μάρκετινγκ και αφετέρου η κατανόηση του τρόπου, με τον οποίο η βασική εργαλειοθήκη του μάρκετινγκ εφαρμόζεται στην πράξη.

Η γενική παρουσίαση του χρηματοοικονομικού προγραμματισμού των επιχειρήσεων μέσα από την ανάλυση ταμειακών ροών, των μεθόδων επιλογής ενός επενδυτικού σχεδίου, και του βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού της επιχείρησης. Επίσης, θα αναλυθούν οι μέθοδοι χρηματοδότησης των επιχειρήσεων και ειδικότερα των νέων επιχειρήσεων.

Η έννοια της Εμπειρίας Χρήστη (User Experience - UX) και η εξοικείωση με τη σημασία της στο πλαίσιο των ψηφιακών επιχειρήσεων. Η κατανόηση της έννοιας των ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων, η ανάλυση της έννοιας της Εμπειρίας Χρήστη, η αναγνώριση των παραγόντων που επηρεάζουν την Εμπειρία Χρήστη μέσα από την κατανόηση της διαδρομής του πελάτη.

Η ανάδειξη των κινδύνων των νέων τεχνολογιών, είτε αυτές είναι ήδη καθιερωμένες είτε αναδυόμενες. Πρόταση καλών πρακτικών αντιμετώπισης των κινδύνων αυτών. Απώτερος στόχος είναι με την υιοθέτηση των πρακτικών αυτών οι επιχειρήσεις, οι οργανισμοί αλλά και όλοι οι άνθρωποι ως χρήστες των νέων τεχνολογιών να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στους κινδύνους που εγκυμονεί ο κυβερνοχώρος και να χρησιμοποιήσουν τα αγαθά τους για οικονομική ανάπτυξη και ευημερία της κοινωνίας.

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι η ανάδειξη των εννοιών της πράσινης καινοτομίας και επιχειρηματικότητας ενταγμένες και οι δύο σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που αφορά τη διαχείριση του περιβάλλοντος και την βιώσιμη και διατηρήσιμη ανάπτυξη και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της επιχειρηματικής λειτουργίας. Οι έννοιες αυτές εξειδικεύονται στην κατεύθυνση της περιβαλλοντικής επιχειρηματικότητας, που στηρίζει την οικονομική ανάπτυξη μέσω του κατάλληλου επιχειρηματικού σχεδιασμού με την ενσωμάτωση διακριτών περιβαλλοντικών δράσεων και την τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών και απαιτήσεων. Η ενότητα αυτή προφανώς συνδέεται άμεσα με την διαδικασία των ESG’s (που συνοψίζει το τρίπτυχο Περιβάλλον-Κοινωνία-(εταιρική) Διακυβέρνηση) που πολλές επιχειρήσεις πλέον αποτυπώνουν και χρησιμοποιούν.

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -